torsdag 26 november 2009

En födelsedagspresent

Efter en sen natt igår, vaknade man vid 10-snåret idag och tittade till tidtabellen innan man kunde fortsätta Snooza. Anledningen till att natten blev så sen, var att jag pratade telefon och laddade min mobil i köket. Det inträffade nämligen något skumt som gjorde att jag inte hade ström i rummet. Just innan avbrottet så satt jag och pratade med Robin på msn, samtidigt som jag var online på Facebook. Helt plötsligt blir det något slags ljussflimmer och mina högtalare sprakar till och jag hör hur TVn i vardagsrummet tystnat och det låter från den, men nu väldigt väldigt svagt och dovt.

Jag pratade lite halvhögt med min pappa i hallen: "Hörde du att det lät inifrån mitt rum? Det var något skumt. TVn verkar också det ha hänt något med." "Men den är i alla fall på nu." fick jag till svar. "Men ljudet är mycket lägre." svarade jag och reste mig upp från sängen och skulle gå ut i hallen. Precis då flimrade något till - jag vet inte exakt vad - och det blev strömavbrott i mitt rum, vardagsrummet, köket, badrummet och en del av källaren. Först trodde vi det var en propp, eftersom kylen funkade. Min pappas dator fortfarande va på, med mera. Min pappa gick och kollade proppskåpet, men icket. Det var något annat. Därav fick jag sitta och ladda mobilen på golvet i köket bredvid kylen(eftersom det var det första uttag jag hittade som funkade).

Blev så att Robin ringde mig innan jag hittade uttaget och vi pratade väldigt länge, vilket jag är bra på när det gäller att prata telefon. Jag tror jag kanske kom isäng vid fyra-snåret. Usch, det känns verkligen idag. En positiv sak är dock att jag har gått förbi min lillebrors flickväns syster i status, på Facebook i spelet
Café World. Hoho. Nörd jag. Plus att jag fick min sena födelsedagspresent av Robin. :D Han är för snäll. >_> I alla fall. Spelade in en videosnutt på när jag öppnade paketet idag. Orsaken till att det vart så var att Robin sa det på telefon igår, som en kul grej vad jag förstod. Därav fick jag för mig att göra det idag. Enjoy:





^-- Jag som öppnar paket! :D


Sedan vid ett-snåret befann jag mig i ett rum på NUS med postpaketet i hand. Därav ser ni i bakgrunden att jag har bandage runt armvecket där, eftersom jag får infussion av Octagam. Jag öppnade paketet:Fick ett fint kort med två katter som kramar på varandra och en trevlig Grattis-hälsning, plus spelet Heroes of Might and Magic III & IV - med alla expansioner! Awesome! Ni kan gissa vad jag och pojkvännen ska spela ikväll. Chips, lite cola och choklad. It's going to be legendary! :P

Tack Robin för presenten! Kram~

Inga kommentarer: