tisdag 15 december 2009

Vinterluft

Jag tittar ut genom fönstret och ser hur snön yrar. Tänker på julklappar och julafton medan jag vånas och grubblar över julklappar med huvudet vilandes mot händerna. Vad ska man egentligen köpa? Vad kan man egentligen ställa för krav på en julklapp. Kanske presentkort är bra, men en tråkig present. Borde man verkligen umgås otroligt mycket med alla man ska köpa julklappar till så man vet exakt vad dem vill ha. Eller?

Jag har fått frågan: Vad önskar du dig?
Inte vet jag vad jag ska svara. Vad är rimligt att svara? Pengar känns konstigt att önska sig, samtidigt som det känns rätt. Fast ska man säga "pengar" till kompisen eller pojkvännen? Nja, tror inte det. Enklast kanske det är att säga till föräldrar. Syskonen kan man önska något mindre från, fast samtidigt blir man så osäker på vad man själv ska köpa. Vad önskar sig person 1, 2 och 3? Julklapsmysteriet och hysterin fortsätter. Jag har bara en julklapp klar. Den blir ungefär som samma sak som förra året, kanske lite mer lärorik för personen som får den också.


Det är säkert fler än jag som blir grubblig över julklappsinköp. Jag hoppas ni hittar eller hittar något ändå. Jag vet då en sak som min pappa ska få, även om det blir lite annorlunda. Nåväl, vi får se vad han säger på julafton om jag inte lyckas avslöja det innan. Yes.

Inga kommentarer: