lördag 2 januari 2010

Old yet new

Ett har börjat, ett annat slutat.

.

Jag känner att jag är rätt dålig på att hålla igång med min blogg när jag inte har haft den motivation som jag gärna innehar när jag skriver. Just nu är jag i Hudiksvall och hälsar på Robin, en vän sedan några år tillbaka(3st?). Har aldrig träffat honom tidigare, men när man känner sig säker på någon så vågar man fara iväg som jag gör.

Mina tankar har mycket på senaste gått runt mig själv. Igår hade jag ett sammanbrott, när jag och Robin var påväg hem från nyårsfesten som han vart bjuden till. Det fanns mycket trevliga människor där. Vi gick och pratade efter att jag stojat och varit jobbigt mot människor, medan jag stod i en lekställning med rutchkana och öste ned snö från taket. Jag hade kul och åkte även sedan den kanan ned i snön. Pjoff. Att ha kjol och strumpbyxor i kallväder och snö är kanske ingen höjdare, men jag hade så kul. Tills min uppåtsväng blev en nedåtsväng.

Helt plötsligt kände jag en klump i bröstet, något som tyngde mig så fruktansvärt. Det gjorde ont, jag grät och hade en enkrona i handen. Varför hade jag en enkrona i handen? Det var som att det onda var enkronan och jag kunde inte släppa det ur min hand, eftersom jag egentligen inte visste vad det var som gjorde mig så ont. Det kändes som att det var enkronan, men det är det inte.. Mina ord blir så diffusa när jag skriver, eftersom jag inte kan beskriva det.

Jag mådde så dåligt och jag grät. Kunde inte sluta gråta. Jag fick av mig de våta kläderna när vi kom in och en snabb kram utbyttes innan jag ännu mera gråtandes satte mig i duschen och lät duschvattnet blandas med mina tårar. Jag vet inte hur länge jag satt där naken och ömklig, medan jag snyftade och tårarna sköljde över mina kinder. Det var så plågsamt, men jag vet inte varför. Jag grät utan anledning, eller var anledningen att jag mådde dåligt? Vad mår jag dåligt över?

Jag sitter nu här vid Robins bärbara dator och skriver av mig. Klockan är mycket och jag borde sova. Natten har en viss inverkan på mig. Känslan av att jag borde sova ligger där, men efter att ha klivit upp vid 19.00 gjorde inte det lättare. Ibland händer det att man lyckas vända på dygnet.

Ett nyårslöfte till mig själv kanske skulle vara att försöka skaffa mig en dygnsrytm och försöka hålla den större delen av året. Vore kanske en plan, men jag lovar ännu inget. En annan sak jag längtar efter är att få träffa Max igen och ge honom årets första kyss. Hade inte suttit fel för mig..

Ett nytt år antar jag har sina förpliktelser. Skaffa en kalender ifall man inte har en på mobilen som man använder. Se till att ta vara på det man inte tagit vara på tidigare.. Försöka ha bättre kontakt med sina vänner? Det finns nog mycket som borde ske, men vad som sker vet vi nog inte av föränn de sker. Vad har ni åtagit er för nyårslöfte? Gott Nytt År.

Inga kommentarer: